Hoş Geldin Sevgili Konuk!    [ Müzikli Gezintiler Dileğimizle ...]   


Türk Pop Müzik Ana Menü 
Anasayfa
Giriş (Site Planı)
Editörün Notu
Kronolojik Gezinti
Sanatçılar
(Biyo & Diskografileri)
Top 10 Müzik
Listeleri
En Son (Sitemize)
Kaydedilen Sanatçılar
En Son Albümler
En Son Çıkan Klipler
Kolektif, Karma veya
Derleme Albümler 
Müzik Yarışmaları  
Eurovision Türkiye
Müzik Etkinlikleri
Basından Müzik Haberleri
Kısa Pop Tarihi ve Müzik
Terimleri Sözlüğü
Tarihte Müzik Olayları
KARAOKE VİDEOLAR
DİĞER VİDEOLAR
Hazır Şarkı Listeleri
Flashplayer Şarkı Listeleri
Top 10'lar :
Kronoloji (Yıllar)

Sanatçılar

Hazır Playlistler

Müzik Yarışmaları
  Altın Mikrofon (Yıllar)

Müzik Yarışmaları
  Milliyet Liselerarası Müzik
  Yarışmaları (Yıllar)

Müzik Yarışmaları
  Altın Güvercin Müzik
  Yarışmaları (Yıllar)

Eurovision (Yıllar)

Diğer
DİĞER LİNKLERİMİZ 
Dünya Müzik Listeleri
(Kronolojik)
Beatles Türk
Beatles Haberleri

Kronoloji
1926 - 1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970 ve sonrası

Şarkıları (Kronolojik)
1957 - 1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970 ve Sonrası

Şarkıları (Alfabetik)
A - B
C - D - E
F - G - H
I -J
M - N - O
P - R - S
T - Z

Diskografi (Karaoke)
İngiltere Albümleri
Diğer Albümleri

Film (& Soundtrack Albümleri)   
A Hard Day’s Night
Help!
Magical Mistery Tour
Yellow Submarine
Let It Be

45'likleri (Singles)

EP (Extended Play)'leri

(Givenaway) Diğer
müzisyen ve gruplar
için yaptıkları besteleri

YARDIM 
S.S.S
© by Turkpopmuzik.net

   Sitede Ara




   Sosyal Paylaşım


   Kim Online
Şu an sitede, 307 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

   Ziyaretçi Bilgileri
Hoşgeldin, Misafir
Şu An Bağlı:
Ziyaretçi: 307
Üye: 0
Toplam: 307

   Sitemizi Destekleyin!
Sitemizi desteklemek için Görüşlerinizi bize iletin!

   Bizi Önerin!
Bizi Arkadaşlarınıza, Dostlarınıza Önermek için buraya tıklayın!

   Sayfa Hit Toplamı
Şu ana kadar
sayfa izlenimi aldık. Başlangıç:
2005

   Site Bilgileri
Sunucu TrafiğiSunucu Trafiği
  • Toplam: 64,098,725
  • Bugün: 31,845
Sunucu BilgileriSunucu Bilgileri
  • Sep 19, 2019
  • 11:08 pm CEST
 

Apaşlar

Türk Rock müziğinin serseri grubu olarak tanınan Apaşlar’ın temeli 1956 yılına dayanmaktadır.İlk grup gitarist Mehmet Soyarslan, gitarist Yalçınkaya Tümay ve basçı Nedim Demirelli tarafından Şen Gençler ismi altında atıldı.

Bu kadro ile tamamen amatörce çalışmalarla uğraşan grup 1960’a kadar aynı kadroyla çalışmalarını devam ettirdikten sonra gruba dahil olan davulcu Batur Pere ve Piyanist İlker Dalyan’ın da katılımıyla gitarları elektrifiye edip belirli günlerde Caddebostan Gazinosu ve Kervansaray Klüp gibi yerlerde rock’n’roll çalmaya başladılar.

1961 senesine doğru bazı elemanların gruptan ayrılması ile birlikte Kuartet-X grubu ile birleşen Şen Gençler, Kuartet-X’ten davulcu Leon Habib, bas gitarist Suat Matalon ve piyanist Ceki Kovo; Şen Gençler’den gitarist Mehmet Soyarslan, gitarist Yalçınkaya Tümay ve solist Sadık Bütünley kadrosuyla Apaşlar ismi altında ilk defa sahne almaya başladılar.

Grubun adı dönemin ünlü grubu Shadows’un Apache isimli çalışmasından geliyordu. Grubun elemanlarından özellikle Mehmet Soyarslan’ın Shadows’a olan hayranlığı ve etkilenimi, ileride varlığını 1967 ve 1968 yıllarında kendi imzasını taşıyan enstrümantal parçalarda da gösterecekti.

1961 yılında katıldıkları Amatör Orkestralar Yarışması’nda Barış Manço ve Harmoniler’in ardından ikinci olan grup, 1963 yılında Mehmet Soyarslan’ın Almanya’ya yüksek öğrenim görmeye gitmesiyle 1966 yılına kadar Yalçınkaya Tümay’ın liderliğinde muhtelif kadrolarla devam etti. Soyarslan Almanya’dan döndükten sonra kadrosunu “daha özgün olma” ilkesi altında tekrar sağlamlaştıran grup, 1967 Subat’ında Cem Karaca ile tanıştı ve vokalde Cem Karaca, davulda Timur Fildişi, basta Ahmet Tuzcuoğlu, gitarlarda Yalçınkaya Tümay ve Mehmet Soyarslan kadrosuyla Cem Karaca ve Apaşlar ilk kez kurulmuş oldu. Bu kadronun profesyonel müzik hayatına ciddi anlamda ilk adımı 1967 Altın Mikrofon yarışması ile oldu. Emrah isimli çalışmasıyla Mavi Çocuklar’ın ardından ikinci olan grup, bu vesileyle hem ilk 45’liğini çıkardı, hem de yarışma sonucu çıktığı Anadolu turnesi sayesinde ülke çapında yavaş yavaş tanınmaya başlandı. Yarışmada elde ettikleri başarı kendilerine plak şirketlerinin kapılarını da açtı ve Sayan Plak’la mukavele imzalayan grup, Altın Mikrofon’dan sonra değişen muhtelif kadrolarla 3 EP yaptı. Kendine özgün grup olma ilkesinden bu EP’lerde de ödün vermeyen Apaşlar, daha sonra Altın Mikrofon yarışmasından beri biriktirdiği para ile Almanya’ya gitme kararı aldı. Başlarına gelen ufak bir dolandırılma olayından ötürü, 1967’nin sonları ve 1968’in başlarında Almanya’da maddi sıkıntı içerisinde günler geçiren Apaşlar, burada geçimlerini sağlayabilmek için bir süre Neckar’s Ulm isminde bir klüpte zoraki olarak çalışmaya başladı. Almanya’daki bu zor günler gruptan bazı elemanların ayrılmasına sebep olurken, 1968 yılının başlarına doğru Türkofon plak şirketinin sahibi Yılmaz Asöcal’ın Mehmet Soyarslan’a getirdiği teklif, grubun Almanya macerasını iyi bir finalle noktaladı. Türkofon plak şirketiyle anlaşan grup, Almanya’da Ariola plak stüdyolarında Asöcal’ın kiraladığı Ferdy Klein Orkestrası eşliğinde 67’nin sonlarından beri yapmayı planladıkları parçaları seslendirdi ve bu parçalar, bir bölümü Almanya’da da yayınlanmak üzere 45’likler halinde Türkiye’de piyasaya sürüldü.

Grup, Türkiye’ye dönüşünü muhteşem bir “Merhaba” konseri ile açtı. 1968 yılının Mayıs ayında gitarlarda Mehmet Soyarslan ve Yalçınkaya Tümay, basta Faruk Şereftuğ, davulda Leon Habib ve vokalde Cem Karaca kardosuyla verilen bu konser, Apaşlar’ın 60’lı yıllarda Türkiye’de rock müzikle uğraşmış gruplar içerisinde, sahne şovlarına ve görselliğe en çok önem vermiş olan grup olduğunun en önemli belgelerindendir. Kostümünden dekoruna, sahne şovlarından müzikaliteye kadar en ince ayrıntısına kadar özen gösterilerek hazırlanmış bu konser, 1968 gibi günümüzün koşulları ile kıyaslandığı zaman çok kısıtlı imkanları olan bir senede, müziğe karşı duyulan özveri ve samimiyetin neler yapabileceğinin de açık bir delili ayrıca... Bu konserden Gökhan Aya’nın bir Cem Karaca kitabı isimli çalışmasında şöyle bahsediliyor: “...Diğer dekorlarla beraber arka planda büyük bir kurukafa resminin de bulunduğu sahnede konser, Habib’in davul solosu ile başlamıştı. Sahne arkasından bir ses “Tanrı ilk önce davulcuyu yarattı” diyordu. “Ardından onun yalnızlığını görüp yanına bir basçı gönderdi” diyen sesi takiben Şereftuğ, Tümay ve Soyarslan aynı mizansenle pelerinli kostümlerle sahnenin tepesinden salıncaklara oturmuş şekilde enstrümanlarını çalar halde iniyorlardı...”

Grubun merhaba konseri ve ardından piyasaya 45’likler serisi halinde sürülen Almanya kayıtlarından sonra, 1968 yazında Yalçınkaya Tümay askere gitmek üzere gruptan ayrıldı ve yine bu sıralarda grup, bas gitara Seyhan Karabay’ın geçmesiyle gitarda Mehmet Soyarslan, vokalde Cem Karaca, basta Seyhan Karabay ve davulda Leon Habib kadrosuyla dağılmadan önceki en son kadrosunu oluşturmuş oldu. Bu kadroyla da kalitesini düşürmeden konser ve stüdyo çalışmalarına devam eden grup, özellikle Almanya döneminde kaydettiği “Resimdeki Gözyaşları” ile
yurt çapında iyi bir ün sağlamış, başarılı konser ve iyi satan 45’likleriyle Türk müzik piyasasında kendisine önemli bir yer edinmişti. (Bknz.: Cem Karaca)

Bu sıralarda sol politika ile çok daha yakından ilgilenmeye başlayan Cem Karaca’nın bu görüşlerini yavaş yavaş sahneye taşıma isteği, grubun diğer beyni Mehmet Soyarslan’a çok ters geliyordu. Cem Karaca’nın kafasında daha doğulu bir kimlikle müzik yapma düşüncesi yatıyordu. Soyarslan doğu müziğine de en az batı müziği kadar açık bir insandı fakat Karaca’nın politik görüşleri, aralarında çok ciddi tartışmalara yol açıyordu.

Bu tartışmalar grubu bir yerden sonra dağılmanın eşiğine getirmişti ki, 1969 yılında grubun Konya Ereğlisi’nde verdiği bir konser esnasında Karaca ve Soyarslan arasında yaşanan tatsız bir olay grubun dağılmasını körükledi. Dönemin müzik dergi ve mecmualarında uzun süre konuşulan bu olayda iki müzisyen de birbirlerine bol miktarda göndermelerde bulunuyorlardı. Bir yandan Karaca Soyarslan’a “Batı hayranı, egoist”, “Sırtını şehrin elektrik cereyanına kaptırmış gitarist” tanımlamalarını yaparken Soyarslan da bu tanımlamalara “Egoistlikle itham ediliyorum. Sanatçı egosuz olmaz, egosuz sanatçı kendisini ortaya çıkaracak gücü bulamaz.” şeklinde karşılık veriyordu. Bu konuya Gökhan Aya’nın kitabında şöyle değinilmiş: Görülüyor ki iki tarafın birbirine sarf ettiği bu sözler incir çekirdeğini doldurmayacak bahaneden laflar. Bu ayrılığın asıl sebepleri Soyarslan ile Karaca arasındaki (başta politik olmak üzere) genel fikir ayrılıkları ve “bir ipte iki cambaz oynamaz” sözünün belirttiği grubun çift liderli konumuydu...” Sonuçta bu iki müzisyen arasında süren bu karşılıklı atışmalar bir süre sonra grubun dağılmasına sebep oldu ve Apaşlar efsanesi 31 Ocak 1970 tarihinde plak şirketi ile olan sözleşmelerinin bitmesiyle sona erdi.

Yaptıkları müziğin kalitesi ve sahne şovları ile Apaşlar, şüphesiz 60’lı yılların en sağlam Türk Rock gruplarından birisiydi. Özellikle son dönemlerinde Mehmet Soyarslan’ın gitardaki ustalığı, sahnede gitarı dişleriyle ve sırtında çalması şeklinde yaptığı sahne şovları, grubun günümüze kadar gelen muhteşem 45’lik kayıtları, Cem Karaca’nın güçlü vokali ve Türk popüler müziğine kazandırdıkları ile Apaşlar, Türkiye’de 60’lı yıllarda günümüzden daha ileri düzeyde rock yapıldığının delili olarak Türk müzik tarihinde yerini almıştır.

Alıntı: Çağdaş Uyar'ın yazısı

Diskografi:
1967

Emrah
/ Karacaoğlan
(45'lik, Altın Mikrofon 2nci-Hürriyet Gazetesi H-018) (Cem Karaca ve Apaşlar)

(Hudey) (Apaşlar ile) (EP Albüm, Sayan EP Seri FS 127)

A yüzü:
1- Hudey
2- Vahşet
B yüzü:
1- Bang Bang

(Orij.yorumcu:
Cher)
2- Shakin' All Over

(Apaşlar ile) (EP Albüm, Sayan EP Seri FS 134)

1- Emrah
2- Hücum
B yüzü:
1-
Karacaoğlan
2- Ayşen

EP Albüm (Apaşlar ile) (Sayan EP Seri FS 145)

A yüzü:
1- Ümit Tarlaları
2- Anadolu Oyun Havası /
B yüzü:
1- Suya Giden Allı Gelin
2- Nasıl da Geçtin?

(Hudey) (Apaşlar ile) (EP Albüm, Seda Plak 535)

A yüzü:
1- Hudey

2- Vahşet
B yüzü:
1- Bang Bang


(Orij.yorumcu:
Cher)

2- Shakin' All Over

1968

İSTANBUL´U DİNLİYORUM / OY BANA BANA
(45'lik, Türkofon TU-St 1505 / Türküola 1505) (Apaşlar - Ferdy Klein Orkestrası)


Oy Babo / Hikaye
(45'lik, Türkofon TU-St 1506)

İstanbul / Why (45'lik, Türkofon TU-St 2010)
(Apaşlar - Ferdy Klein Orkestrası)


Emrah 1970 / Karanlık Yollar
(45'lik, Türkofon TU-St 1507)


Resimdeki Gözyaşları / Emrah
(45'lik, Sayan FS 167) (Apaşlar - Ferdy Klein Orkestrası)


Resimdeki Gözyaşları / Şans Çocuğu (Apaşlar'ın solo gitaristi Mehmet Soyarslan bestesi)
(45'lik, Türkofon TU-St 1508) (Apaşlar - Ferdy Klein Orkestrası)















Sanatçılar, Orkestralar ve Gruplar

Telif Hakkı © Gönderen: Turkpopmuzik.net - (2911 okuma)


Sitede kullanılan materyallerin büyük bölümü genel kullanıma sunulmuş internet sitelerinden temin edilmiş olup burada yayınlanmasından herhangi bir ticari amaç güdülmemektedir. Bunlar üzerinde hak iddia ediyor ve telif talebinde bulunuyorsanız, siteden çıkarılması veya link verilmesi için lütfen bizimle bağlantı kurunuz.
[Detayları için BURAYA tıklayınız]
PHP-Nuke Copyright © 2004-2006 by Francisco Burzi. Bu bir free software programı olup GPL lisansıyla kullanılmaktadır. Sitemiz, PHP-Nuke v.7.6'dan geliştirilerek PHP 5.3.x versiyonlarına uyarlanmış SEO uyumlu RavenNuke (v.2.5) ile desteklenmektedir..
Hosted By  webhoster.ag