1966'da
Ali Atasagun ile orgta
Uğur Dikmen, basta Oğuz Durukan, bateride Asım Ekren ve saksofonda Çetin Yorulmaz olmak üzere
'Atasagun ve Dört Harami' grubunu kurdular. Onlara
"Ali Baba ve Kırk Haramiler" de deniyordu.
(Kaynak: Hürriyet-arşiv).
O yıl yapılan
Altın Mikrofon Yarışması'na
Ali Atasagun Dörtlüsü adıyla katıldılar. İlk elemeler Kervansaray'da yapılmaktadır. Aralarında Zeki Müren ve Rüçhan Çamay'ın da bulunduğu 46 kişilik ön jüri, dokuz saat fasılasız devam eden müsabaka sonunda yedi orkestranın finale kaldığını açıklar. Daha önce yapılan açıklamalarla, finale beş orkestranın kalacağı açıklanmış olmasına rağmen, yarışmacılar arasında çok az puvan farkı olması nedeniyle bundan vazgeçilmiş ve finalistlerin sayısı yediye çıkarılmıştır.
Ali Atasagun Dörtlüsü,
Cahit Oben,
Kent Yedilisi,
Selçuk Alagöz,
Silüetler,
Türkiye Petrolleri Orkestrası ve
Mavi Işıklar ile birlikte 7nci sırada da olsa finale kalabilenlerden olmuştu, ancak ilk üçe giremediler. Finalde 5nci oldukları için ve Hürriyet Gazetesi finalistlere de 45'lik sözü verdiğinden Ali Atasagun namına ön yüzünde yarışma şarkısı '
Yarim' ve arka yüzünde '
Eminem' isimli şarkının bulunduğu bir 45'lik çıkarttı.
Aynı yıl içinde sonradan Atasagun'un yurt dışına gitmesi üzerine, kalan grup elemanları solist Koray Oktay'ı aralarına alarak isimlerini
Haramiler olarak değiştirdiler. (organist: Uğur Dikmen, bas: Oğuz Durukan ve bateri: Asım Ekren, saksofon: Çetin Yorulmaz, solist Koray Oktay)
1967'de aralarına aldıkları vokalist Koray Oktay ile birlikte bir yüzünde, ABD'de hit sıralamasında 6ncı olmuş olan Spencer Davis Group'un şarkısı ''
Gimme Some Lovin''i seslendirerek diğer yüzünde de yine aynı yıl ABD'de 1965'te hit olmuş James Brown'ın ''
I Got You (I Feel Good)'' adlı şarkıyı seslendirerek ilk solo 45'liklerini çıkarırlar. Aynı yıl içinde Sayan Şirketiyle anlaşıp ''
Friendship / I’m Lookin' For A Saxophonist'' isimli diğer bir solo 45’lik çıkartırlar.
O yıllarda Türkçe sözlü parçalar tutulmaya başlandığından vokal ve gitarda Koray Oktay ile birlikte Türkçe olarak ''
Çamlıca Yolunda'' ve ''
Adanalı'' adlı şarkıları da seslendirirler. Kısa bir zaman içerisinde kalpleri fethetmiş ve epeyce hayran toplamış olan
Haramiler o yıl üçüncü kez düzenlenen
Altın Mikrofon Yarışması'na
"Çamlıca Yolunda" isimli şarkılarıyla tekrar katıldılar, ancak yine ilk üçe giremediler. Finalist olabildikleri için Hürriyet gazetesi'nce A yüzünde
"Çamlıca Yolunda" ve B yüzünde
"Adanalı" olmak üzere 45'likleri çıkarıldı.
1968'te
"Aya Bak Yıldıza Bak" şarkısıyla Türkçe sözlü şarkılara devam ederler. Türkçe sözlü şarkıları teşvik eden
ALTIN MİKROFON Şarkı Yarışması'na
"Arpa Buğday Daneler" adlı şarkıyla katılarak oylamada 4476 oy alarak bu kez ikincilik alırlar. Hürriyet Gazetesi'nce A yüzünde bu şarkı ve B yüzünde
"Aya Bak Yıldıza Bak" olmak üzere yine 45'likleri çıkarıldı.
Haramiler, 1970 yılına kadar soul ve rock müziğinin Türkiye'deki en iyi temsilcisi olmuştur.
Diskografi :
196x
Sakın Basma & Hiçbirine Benzemez (Ali Atasagun 45'liği, Ezgi Plak 118)
Bu Gece Senle Olalım
(Türkçe aranjmanın orijinali Let Spend The Night [Rolling Stones]) / Ne Zormuş Unutmak
(Türkçe aranjmanın orijinali A Hard Day's Night [The Beatles])
(Ali Atasagun 45'liği, Ezgi Plak)
1966
Yarim /
Emine[m]
(Ali Atasagun Dörtlüsü adına Hürriyet Altın Mikrofon 45'liği, H-011)
Altın Mikrofon (Kolektif LP Plak, Hürriyet Gazetesi, HG 01)
A Yüzü:
1– Ali Atasagun [Dörtlüsü] - Yarim
B Yüzü:
1– Ali Atasagun [Dörtlüsü] - Emine[m]
1967
A1- Gimme Some Lovin’ / B1- Friendship (Haramiler: vokal ve gitar: Koray Oktay ve saksofon: Çetin Yorulmaz) / B2- I’m Lookin’ For A Saxophonist -
(solo 45’lik EP, Sayan EP Seri FS 129)
Çamlıca Yolunda /
Adanalı (45’lik, Hürriyet Gazetesi Altın Mikrofon)
1968
Arpa Buğday Daneler (Altın Mikrofon Yarışması İKİNCİSİ) /
Aya Bak Yıldıza Bak
(45’lik, Hürriyet Gazetesi Altın Mikrofon)
Yine Yalnızım / Yine Aşka Dönüyorum (45'lik)
(Erkin Koray hesabına yapıldı)
2001
Turkish Delights-26 Ultrararities from Beyond the Sea of Marmara-
Beat, Psych & Garage (Kolektif CD Albüm, Grey Past Records Hollanda, 2001)
Liner notes by Gokhan Aya, mastering by Marcel Siegmund,
Grey Past Records, PO Box 1074 NL-4801 BB Breda, the Netherlands, 2001
5. Haramiler - "Aya Bak Yildiza Bak" (2:35)
22.Haramiler - "Camlica Yolunda" (2:28)
2002
Altın Mikrofon (1965-1966-1967-1968) (Derleme MC&CD Albüm, Dost Müzik ve DMC)
37 - Adanalı - Haramiler
42 - Çamlıca Yolunda - Haramiler
46 - Aya Bak Yıldıza Bak - Haramiler
51 - Arpa Buğday Daneler - Haramiler
Hürriyet Gazetesi’nin 1965-1968 yılları arasında düzenlediği “ALTIN MİKROFON
YARIŞMALARI”nda derece alan sanatçıların plaklara okudukları 56 eser orijinal şekliyle
(3 kaset olarak) DOST MÜZİK ve DMC işbirliği ile hazırlandı. Bu yarışmalarda Batı Müziği’nin
zengin teknik ve şekilleri kullanılarak ve yine Batı Müziği enstrümanlarıyla çalınmak
suretiyle Türk Popüler Müziği’ne yeni bir yön verilmişti. Denilebilir ki bu yarışmalar
neredeyse başlı başına “Anadolu Pop” akımının güçlenmesine ve tamamen yerleşmesine sebep
olmuştur.Türk popunun altın çağını yaşadığı bu yarışmanın desteği ile belki de alınması
yıllar sürecek uzun bir mesafeyi kat etmiş, geniş kitlelere sesini duyurmuştu. Ali
Atasagun (ve Dört Harami), Asım Ekren, Cem Karaca, Cahit Oben, Cahit Berkay, Engin
Yörükoğlu, Erkin Koray, Edip Akbayram, Erol Evgin, Fikret Kızılok, Ferdi Özbeğen,
Haramiler, Mavi Işıklar, Silüetler, Selçuk Alagöz, Yabancılar, Yıldırım Gürses gibi
birçok genç müzisyen ve orkestranın önünü açan ve aralarından dönemin starlarını yaratan
bu yarışmalarda Fecri Ebcioğlu ve Orhan Boran ise bu tür aktivitelere sunuculuk ve show
havasını taşıyan isimlerdir.
2006
Altın Mikrofon Türk Müziğinin Miladı / 56 Unutulmaz Eser (Kolektif Albüm, DMC Müzik, ikinci basım: 27 Mart 2006)
CD 2: 1966
3- Adanalı / Haramiler
8- Çamlıca Yolunda / Haramiler
12-Aya Bak Yıldıza Bak / Haramiler
19-Arpa Buğday Daneler / Haramiler